18/9/07

Ordenança de circulació de vianants i vehicles de Barcelona

El passat 17 de setembre va entrar en vigor la modificació de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles de Barcelona. Com molts haureu vist per la "caixa amb vidre" o llegit als diaris aquesta modificació regula l'ús de la bicicleta. Molt gran ha estat el rebombori ten per part dels ciclistes que considerem l'ordenança de desmesurada i excessiva com per part d'alguns mitjans que consideren el fet de no poder passejar pel carril-vici(sic) un retallament de les llibertats dels vianants.


Sincerament crec que els mitjans s'estan desviant del tema, l'enemic a les ciutats és el cotxe i no pas la bicicleta. Quantes vegades hem sentit a dir dir als pare
s allò de "Quan jo era petit jugàvem al carrer, i ara mira't, tancat a casa". Com volen que els nens juguin al carrer? amb casc i proteccions de futbol americà per si els atropella un cotxe? O potser a una d'aquestes noves places dures de ciment que són més ecològiques perquè no s'han de regar?

Parlant de plantes, amb la quantitat de cotxes que circulen per Barcelona i la quantitat de fum que emeten tenim sort de tenir plataners malalts i el parc de la ciutadella que absorbeixin el
CO2 dels cotxes, clar que és del tot insuficient. Un cotxe emet de mitjana 1,7Kg de CO2 cada 10 Km, multipliquem això per la quantitat de cotxes que circulen per Barcelona cada dia i per la mitjana de quilòmetres que fan.

"Els resultats obtinguts són esgarrifosos, només de pensar-ho prefereixo que els meus fills es quedin a casa a jugar. Deixaré d'utilitzar el cotxe i començaré a utilitzar la bicicleta, un transport sa, no contaminant i silenciós, o potser els transport públics"
.


Aquesta, crec, hauria de ser la resposta general, però amb ordenances com aquesta que en comptes d'afavorir-ne l'ús el limiten i sancionen, i la propaganda com la dels mitjans que desvien el tema a tractar per generar crispació entre vianants i ciclistes en comptes d'enfocar-ho als cotxes com aquest Article del diari gratuït ADN 18/09/2007
Qui és el maco que es treu la bena dels ulls i afronta les dificultats que suposa anar en bicicleta?




"En aquest enllaç hi podeu trobar les modificacions de l' Ordenança de circulació de vianants i vehicles de Barcelona completa, és a dir a part de l'article que afecta a les bicicletes també s'hi pot trobar tot allò referent a l'estacionament de vehicles, la velocitat de circulació... properament en faré una valoració."

2 comentaris:

Pepe Luis López Bulla ha dit...

Doctor Fajula: Necesito que me hagas una entradilla (el espacio lo dejo a tu discreción) sobre tus experiencias como sindicalista estudiantil. Ahora no tienes escapatoria. Como argumento de peso, te diré que no cobrarás ni un duro. Nuenas noches y buena suerte.

diablessamariken ha dit...

Ei Albert! parlant del tema, mira què li vaig enviar a l'alcalde:

Benvolgut Alcalde,


Jo sóc ciclista habitual des de fa més de 5 anys i des d'aleshores he viscut encontres amb conductors de vehicles motoritzats molt desagradables. Voldria fer-li arribar el meu descontent amb la nova normativa de circulació. Aquest sentiment es deu, malhauradament a moltes raons.

S'ha dut a terme una difusió de l'ordenança de manera parcial. Només s'ha tractat amb força aquells aspectes que es refereixen als deures dels ciclistes. Però s'ha oblidat el tractament dels deures dels conductors, que en realitat són els més perillosos, per ser més nombrosos i més forts. I tant se val si parlem de conductors professionals, com els taxistes, perquè precisament aquests són els que més infraccions cometen i més en perill ens posen. Ells també tenen deures i sembla que ho hagin oblidat.

La xarxa de carrils bici és pràcticament la mateixa des de fa més de 6 anys. És molt fàcil posar lleis i normes, és gratuït. Però, on són les infraestructures?

Ara em penalitzaran per circular per la vorera, però de ben segur que vostès no han gosat mai circular per la calçada i jugar-se la vida a cada minut. Només li cal sortir 20min. en bicicleta per topar-se amb alguna situació perillosa, ja sigui per culpa de conductors temeraris, o per mal estat de les infraestructures.

I el que més em preocupa és que diuen que els ciclistes hem de fer valer els nostres drets mentre circulem. I això com es fa? què li pot un mer ciclista a un conductor colèric? Si us plau, doni'm eines eficaces per poder-me defensar i les utilitzaré.


Però siguem realistes, aquest problemes no desapareixeran si construim la casa per la teulada. No es pot demanar l'impossible i això és precisament el que estan fent. Amb això no vull dir que no sigui necessària regular la circulació, només vull dir que no es poden limitar les accions sense donar alternatives viables.

Som molts els ciclistes descontents amb aquesta norma, i som també molts els que per amor a la nostra vida no ens jugarem el coll circulant per la calçada o per determinats zones assignades, i en canvi ens arriscarem a circular per altres llocs tot i la possibilitat de ser multats.

Davant d'aquesta situació, què pensen fer? Els agrairia que reflexionessin i fessin les coses millor.


A més a més, tot això fa que el seu govern i la seva paraula perdin molta credibilitat. Vostès parlen de potenciar el transport responsable amb el medi ambient, la bicicleta per exemple. Però jo no veig que ens ajudin gaire. Posar molts parkings de bici per la ciutat és només una de les moltes mesures que s'han de pendre, i potser la més senzilla i per això l'única que gosen dur a terme amb força.


M'estimo la meva ciutat i hi visc, i de vegades em sembla que els que la governen s'obliden que el principal és cuidar-la i cuidar la gent que hi vivim cada dia. Repensin-s'ho.

Lista de palabras

  • Alambique
  • Antananarivo
  • Batiskaf
  • Be negre
  • Bolinga
  • Chucrut
  • Conneticut
  • Eskafandra
  • Lightbulb
  • Lightspeed
  • Rainbow
  • Tarannà